Avui m'agradaria recomanar-vos una película.
Uns posts més endarrere us vaig parlar sobre un llibre ("La ladrona de libros"), i vaig comentar l'impacte i foça que poden tenir les paraules.
Aquí us deixo la sinapsis de la película, i més tard en parle'm ;)
Durante un proyecto semanal, el profesor Rainer Wenger enseña a los estudiantes de su clase el tema de la autocracia como forma de gobierno. Los estudiantes se muestran escépticos ante la idea de que pudiera volver una dictadura como la del Tercer Reich en la Alemaniade nuestros días y que ya no hay peligro de que elnacionalsocialismo vuelva a hacerse con el poder, porque a pesar de haber pasado décadas, las nuevas políticas y tecnologías arbitrarían el proceso de un mandato nuevo autocrático. El profesor decide empezar un experimento con sus alumnos para demostrar lo fácil que es manipular a las masas. A través de su lema: "fuerza mediante la disciplina, fuerza mediante la comunidad, fuerza a través de la acción, fuerza a través del orgullo", haciendo hincapié en ello, de tal forma que cada día los alumnos siguieran una nueva regla. Por ejemplo, el profesor logró que todos ellos entrasen a su aula y, en menos de 30 segundos, se hubieran sentado todos ellos con actitud atenta y con la espalda bien recta, resueltos a iniciar la clase. El interés por la forma de cómo se ejecutaban esas clases creció, haciendo que jóvenes de otros cursos se cambiaran de aula hasta ser un curso numeroso, derivando en fanatismo. El grupo llega incluso al extremo de inventar un saludo y a vestirse de camisa blanca. El popular curso se decidió llamar "La Ola", y a medida que pasaban los días, "La Ola" comenzaba a hacerse notar mediante actos de vandalismo, todo a espaldas del profesor Wenger, que acaba perdiendo el control de la situación.
Bé doncs, aquesta película em va semblar molt i molt interessant.
Ja només per la sinopsis podem veure com la ment és molt influenciable. Bé dir la ment, pot ser no és del tot correcte, però si que podríem dir, com la nostra identitat ho és.
A més a més, no només podem veure com creen una relitat apart, que no és real, però que sí que se l'acaben creient, tampoc no només podem veure les conseqüències que té aquesta influència en la conducta dels alumnes, i fins i tot, del professor; podem observar també distorsions cognitives; també com la situació familiar d'un dels nois l'afecta a l'hora d'interactuar i de decidir en el seu entorn; i per últim alguns comportaments destructius que té un dels nois en concret.
En fi, no diré res més, només que l'heu de veure, ja que trobo que és molt interessant. A mi em va agradar moltíssim.

A mi també em va agradar molt aquesta pel·lícula, crec que és una gran recomanació i si ets aspirant a psicòleg, més encara.
ResponderEliminarEl resum que has fet de la pel·lícua és genial dius la part de la trama justa per què t'interessis per la pel·lícula i, alhora, no aixafes les principals sorpreses de la trama, cosa que no es gens fàcil.
jeje et seré sincera, el vaig treure d'internet per així no comentre els errors que menciones. Vaig buscar-ne uns quants, i llavors vaig escollir el més adequat, per això el vaig deixar en castellà.
ResponderEliminarGràcies pel teu comentari
Bona proposta, Alba!
ResponderEliminar